Inspirerad och trött

Intensiva dagar har passerat. Fantastiska personer har inspirerat mig och nya klasskamrater berikar mitt liv. Spontan fuldans i klassrummet, övningar i gruppdynamik, alkoholföreläsningar och fest är vardag. Slungas tillbaka ett par år i tiden när ropen om barnasinne och studentsången ekar över universitetsplatsen. "Ja, vi har vårat glada barnasinne kvar, säg har ni erat glada barnasinne kvar?" Jag rycks med utan tanke. Det var inte planerat. Har jag inte vuxit ifrån det?

Hur kul det än är med n0lling och introduktionsvecka så är det snart måndag. Då börjar det på riktigt. Jag kan knappt vänta på att få vältra mig begrepp och konceptförståelse, få färska upp minnet i ritteknik och presentationsteknik. För varje dag som går känner jag mer och mer att det här, det kommer bli asbra. Fantastiskt och lärorikt.

Jag hoppas att jag kommer känna såhär under hela utbildningen trots tentor och sena nätter i ateljen.

Jag har lust att måla. Någonting stort. Med olja. Är det kanske dags att få den där ko-tavlan ur hjärnan och ner på duk?

Kommentarer
Postat av: Stora L

Det låter ju hur bra som helst! Jag kan ibland känna att jag saknar barnasinne och allt skränande på torget. Man blir aldrig för vuxen för att ha skoj med nya vänner.



Hoppas också du kommer ha kvar den här glädjen genom hela utbildningen.

2011-08-25 @ 20:00:54
URL: http://lillasvartaboken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0