Jävulens hantlangare och främsta följeslagare.

12h på jobbet idag. Strålande! Ibland rusar bara timmarna fram likt en skogsråtta i flykt från hermelinen. Status lördag: Bra. Produktiv. Lekande lätt. Det kan hända att man ibland måste bearbeta små mörka moln. Det hjälper att svära lite, hur okristligt och fult det än låter. Jag tar ut all min aggression på smoothiemixern. Den är sådär lagom stor och kratfull, så att man vinner, men inte helt utan strid. Den är stark och farlig. Ett jävulens redskap.

Kvällens planer är att hälsa på en gammal kollega, Eirik, för att prata om gamla och nya tider. Men mest för att se på film. Mys. Men egentligen känner jag mig som en klubbad säl som vill ligga i soffan och dö.... dating my laptop. Jag känner mig allt för ofta som en klubbad säl. På alla sätt. Men om jag känner Eirik rätt så får jag säkerligen vara en klubbad säl, även hemma hos honom. Jag hoppas på det bästa och satsar på att vara social en timme och sen söt när jag somnar. Good plan indeed.


Hejdå Folkens!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0