Delikatessen

Idag gnistrade kylan ute i det förrädiska mars-vädret. Man ska inte låta sig luras av solens styrka och en kristallklar himmel, men jag kan inte låta bli att falla för det lömska ljuset gång på gång. Jag svär åter igen åt min godtrohet och mina blå ögon. Bränt barn skyr elden. Åt helvete heller. Jag vägrar vinterjackan dag efter dag, hur mycket jag än fryser och skakar på väg till jobbet.

Hur som helst. Det har blivit en extraordinär jobbvecka. Ja, jag vet, det är bara onsdag, men jag har lyckats klämma in omkring 36 h på tre dagar. Det kan låta otroligt självdestruktivt och slitsamt, men sanningen är att det bara är jävligt (ursäkta mitt återkommande svärande och ovårdade språk) roligt. Det gäller att hålla huvudet över vattenytan och andas djupa andetag när tillfälle kommer så orkar man med.

Det finns nog en till faktor att jag inte känner att detta frenetiska arbetstempo sliter ut mig. Det är detaljen att jag faktiskt har sagt upp mig. Jag ska packa mina pinaler och ge mig iväg mot hemliga och outforskade marker. Det bara spritter i kroppen och jag får lust att dansa till "Leende guuldbruna ögon", "Öppna landskap" eller någon annan totalt intelligensbefriad dänga, så fort tanken tar fäste i min hjärna. Och det gör den ofta. Ibland blir man galen på Ulf Lundell och hans itererande mässande. UT UR MITT HUVUD ULF, skriker jag från divanen medan jag bläddrar i kartboken och funderar på vart jag ska slå ner mina bopålar.

Imorgon är det torsdag. Det är lovat snö. Jag kommer säkerligen springa ut i morgondiset med skinnjacka och converse. För vem fan tänker vika sig mot vädergudarna (Zeus, Adad, Thor och grabbarna) och erkänna sig svag?



Godnatt min värld.
Jag ger er, Kaizers Orchestra med Delikatessen.

Kommentarer
Postat av: Stora L

Jag spanar på resor till Norge och Oslo för en helg... Har inte bokat något än, men visst funkade maj för dig?

2011-03-31 @ 06:46:57
URL: http://lillasvartaboken.blogg.se/
Postat av: K

Allt fungerar! :D Boka du,när du är reeedo! ;)

2011-03-31 @ 18:35:56
URL: http://attsnarjaenjavul.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0