Husdrömmar

Nu är det som bestämt på riktigt. Mor och Far tar flyttlasset(en) norrut. Huset är nästan sålt och mitt kära barndomshem och slott blir någon annans lekstuga och minnen. Jag har nog inte helt förstått. Man blir nog vuxen på riktigt när man inte kan komma hem till mamma och pappa, där allt är som vanligt, längre. Jag väljer att inte tänka på det så mycket (MEN HUR FAN SKA DET BLI NU?) och försöker lägga min rest-energi efter dagens arbete på viktigare saker. Just nu står världen öppen. Tänk, man KAN bo vart som helst, utom i en industrilokal eller ett gammalt lager som är min nya dröm. Det har systeryster så snällt påpekat. Men man får ju bo i husvagn? Eller på gatan? Vad är det för fel på ett lager?

Problemet är dock mer geografiskt. Konungariket Sverige har massor av städer, byar och orter att bosätta sig på. Hur ska man välja och vad ska man välja? Jag har aldrig fallit för tanken att flytta dit man har någon som helst trygghet och det tänker jag inte göra nu heller. Familj och vänner kan man hälsa på. Ofta. Så på vilka kriterier ska man fatta sitt beslut?


1. Jobb (Stockholm, typ)
2. Utbildning (Umeå, Lund m.f.)
3. Boende (?)
4. Geografiskt läge (Luleå)

Nej. Jag vet inte. Jag vet inte alls. Kära Gud, hjälp mig.


K

Kommentarer
Postat av: Linda - Formfront

Jag kan leka gud för en stund om du vill puffen!

Kom till Stockholm:) då kan vi hitta nya stenar att mötas vid i ottan innan ekorrhjulet spinner igång.



behöver doser av dina filosofiska tankar!



Puss

2011-03-21 @ 20:58:40
URL: http://formfront.blogg.se/
Postat av: Jessica

Nej men nej! inte huset :S va tokigt det kommer bli?! Men du vet att du alltid får bo hos mig om du har vägarna förbi "hemma" :D

Kram kram

2011-03-21 @ 22:11:23
Postat av: Sofie

Umeå är fint med vinter, skogar och skidspår. Billig öl, billigt boende och utbildningsmöjligheter finns också. Och så mitt fantastiska sällskap. Välj Umeå!

Och när har du tänkt flytta? Va händer? :D

2011-03-22 @ 20:02:14
URL: http://tuhmanuunuu.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0