Electro Boy, and there was light.

Electro Boy





Elecro boy tänder och släcker lampan med kvarts intervaller. Tänt, släckt, tänt släckt. Vi dricker champagne och mojitos och låter oss imponeras. Med ljudet av en tyst diskmaskin visar EB både vad klockan är och hur ljuset ska skötas. För 30 kr fick vi en ny era i våra liv. Tiden före och efter Electro Boy.

Såhär post Electro Boy är det tomt. Louise har hoppat på tåget mot Dalarna igen och här hemma är det bara jag och ljuset från den tändande och släckande klockan. Jag diskar glasen och torkar bort myntan från skärbrädan. Ute skiner solen och vattenpölarna trängs med leran. Såne har tinat upp sitt ytskikt och snart kanske våren kommer. Det känns som efter istiden. Enligt säkra källor var det bara valrossar som såg på när skåne tinade fram en vårdag sådär år 14 000 f.kr. Men att jämföra denna vintern med istiden är kanske en smula överdrivet. Man måste hålla sig på jorden.

Idag är det den 19 februari 2012. Om 10 dagar flyttar jag. Kommer sakna den här lägenheten lika mycket som jag längtar efter att flytta. Men det är dags. Ny lägenheteskompis och nytt läge. Lund. Vår. Pumpa cykeldäck, vinden i håret.


K

Kommentarer
Postat av: Karin

Säkra källor = barnens svenska historia 1. När människorna kom.

2012-02-20 @ 11:20:05
Postat av: Stora L

Electro Boy. Vet inte hur vi har klarat oss utan den. Bästa investerade 30 kronorna i historien!

2012-02-20 @ 22:29:45
URL: http://lillasvartaboken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0