Nya

Nya tag. Nya vänskaper. Nya lägen och nya utsikter. Framförallt nya vyer.
Efter vad man kan säga har varit ett par intensiva veckor har jag nästan landat. Finaste Malin har varit på besök, lagat mat åt mig och spridit sin visdom, under hela förra veckan. Underbart.

När jag inte har panikat över flyttlogistik och nyckebyten har jag ägnat timmar och åter timmar vid ritbordet. Klippt i modeller, skissat rörelsemönster och gjort illustrationer i akvarell. Ritat ritningar, druckit kaffe, lyssnat på reggie och skrattat åt skalgetter. Igår redovisade jag mitt projekt och mitt förslag till Smala huset. Lyckades sälja in idéerna och kritiken värmde.

I skrivande stund sitter jag på min luftmadrass i mitt nya rum i mitt nya hem. I morgon flyttar jag och J resten av möblerna och då får jag en säng. Mycket mer än en säng får inte plats, men det gör ingenting. Har en känsla av att detta samboliv kommer gå både bra och smärtfritt. Kan man köpa duschdraperier tillsammans, så fixar man allt.


Torsdagswhisky

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0