Tystnaden som uppstår när man trycker på "publicera" utan att tänka.

1) VAD GJORDE DU FÖR TIO ÅR SEDAN?
För tio år sedan... vad jag 14 år. Gick i åttan. Högstadieångest. Rosa läppglas från HM, som luktar äckligt mycket hittepåjordgubb. Försökte lata mig till höga betyg så att jag skulle komma in på brand och räddnings gymnasiet.
2) VAD GJORDE DU FÖR ETT ÅR SEDAN?
Jobbade för mycket på Deli de Luca i Oslo. Drack kaffe och drömde om att få bli arkitekt. Botade arbetsångest med dubstep och förbannat dyr öl.
3) FEM SNACKS DU GILLAR?
Allt. Men har hört att Jack Daniels godis ska vara en hit.
4) FEM SÅNGER DU KAN HELA TEXTEN TILL:
I stort sett alla Winnerbäck. Många euskefeurat. En hel del Säkert och Hello Saferide. Även H Hellström och Kaizers orchestra. Och många The Mountain Goats. Och Pink Floyd.
5) FEM SAKER DU SKULLE GÖRA OM DU VAR MÅNGMILJONÄR:
Köpa lägenhet. Resa. Gratisjobba på spännande arkitektkontor över sommrarna. Köpa massor av pennor och penslar. Ha råd att träffa mina vänner. Betala av studielånen och slippa ta nya.
6) FEM DÅLIGA VANOR:
Äter fel och på dåliga tider. Tränar för lite. Pluggar för dåligt. Dricker för mycket kaffe och ringer inte mina nära och kära ofta nog.
7) FEM SAKER DU GILLAR ATT GÖRA:
Lyckas. Måla, rita, skissa. Rymma från Landet utan mål. Skriva. Dricka vin utomhus.
8) FEM SAKER DU ALDRIG SKULLE KLÄ DIG I, ELLER KÖPA:
Trikåklänningar som jag ser ut som en falukorv i. Stillett. Pälskappa. Solhatt. Jack'n'Jones t-shirts med tryck.
9) FEM FAVORITLEKSAKER:
Mina fina plastdjur som jag fick av M i julklapp. Kreativa lådan. Min Mac Book Pro. Min cykel. Min Bil.
10) TIO PERSONER JAG VILL SE GÖRA DEN HÄR UTMANINGEN
Pinsamt nog gör jag den. Ingen annan borde göra sånt här. Ingen borde fylla i sånt här. Dont kill the internet.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hvorfor jobbet du så lenge på Deli de Luca egentlig?? Det må jo ha vært helt forferdelig...

2012-03-03 @ 00:10:54
Postat av: K

För att det är ett superkul jobb! Trivdes superbra med jobben och medarbetare. :) Men att jobba 75h i veckan blev lite mycket ibland.

2012-03-03 @ 08:51:46
URL: http://attsnarjaenjavul.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0