Inväntar en ny hjärna

Efter en eftermiddag och kväll i skolan med Johan & arkitekturhistoria har min hjärna slutat fungera. Visserligen har den alltid varit lite trög och svår, men nu är den helt fullständigt och idiotiskt fulproppad. 700 sidor historia på en tenta. En tenta som också bara ska bestå av 6 specifika frågor, enligt ryktet. Jag har ungefär 150sidor kvar att läsa. och ganska precis 16 timmar. Räknar man bort 8 timmar till sömn så ger det mig 8 timmar till seriösa studier. Det ger 18.75 sidor i timmen. Vill jag ha 4 timmar för genomgång och en timme för frukost och dusch imorgon blir det exakt 50 sidor i timmen. Det är 0.8 sidor i minuten. Det borde gå.

Helgens festligheter är roligare att tänka på. Post-tenta-fest imorgonkväll och något slags korridorsjippo på Delphi på lördag. Låter ypperligt. Sen är det bara resten kvar. Det vill säga portfolioarbete, jobbsökning, lägenhetsfix och cykellagning.

Nu ska jag sträcka ut benen i soffan och bege mig in i trädgårdshistorians underbara och doftrika värld. Gud så spännande det ska bli. Verkligen. Can't Wait. (Och återigen måste jag påminna mig om att ironi inte alltid fungerar i skrift)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0