Pensionärsstudent.

Pensionärstudent kan betyda att man studerar pensionärer eller att man är en studerande pensionär. De begge sakerna kan säkerligen kombineras, men detta fall är nog både ovanligt och osannolikt. Hur som helst. Jag skulle i dagens läge klassa mig som typ nummer två. En studerande pensionär. Nästan i alla fall. Vad jag vill säga (erkänna?) är kanske att mitt liv är lite pensionärsaktigt dessa dagar. Man börjar oroa sig när man kan nyheterna utantill och när man vet vad som kommer hända imorgon på Gokväll. Den enda trösten är kanske att sambon håller mig sällskap i missären och har matchande träningskläder på joggingsrundan i skogen.

Att skolan är lite seg nu i och med studerandet och reviderandet av de gamla grekernas arkitekturteorier hjälper knappast. Ge mig ett ordentligt och knivigt designproblem att lösa.

Nåja. Jag är egentligen inte så bitter. Det är ju Skavlan ikväll och jag har faktiskt inte en aning om vilka som besöker honom i studion.



K

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0