Allt för få alternativ

Regnet är här. Torsdagens föreläsning i arkitekturhistoria handlade enbart om Helgo Zetterwall. Nog för att han var en finfin 1800-tals arkitekt i Lund, men av alla stora arkitekter är det intressant att vi ska kunna allt om honom. Smalt kan man tycka, men inte destå mindre förutsägbart att kunskapen är Skånefierad.
 
Hur som haver. Behöver alternativ för helgen. Att stanna hemma är inte längre ett alternativ. Så vad gör man med sig själv i tröttheten? Tar in på hotell? Flyger till Stockholm? Flyr över gränsen? Att inte känna sig hemma när man är hemma är en rätt trött känsla. Kanske borde man fylla på karmakontot och bjuda en vän på hotellvistelse i köpenhamn. Det är nog det bästa.

Kommentarer
Postat av: Räkan

Eller så flyger du till oslo :)

2012-11-08 @ 19:38:05
Postat av: Stora L

Jadu, jag förstår känslan. Den där rastlösheten som gnor i en ibland... Usch!

Hoppas på uppföljning här på bloggen så jag får veta vad som hände med helgen.

Svar: Tyvärr var det inte rastlösheten som drev mig ur hemmet, mera en sambo som slängde ut mig. Nej, inte riktigt, men mer eller mindre!
Stina Nygård

2012-11-10 @ 17:16:57
URL: http://lillasvartaboken.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0