Det finns något där.

Det gör det. Det här med Winnerbäck. Jag ÄR en av alla dom som gillar honom. Han sätter fortfarande ord på allt det där, det där jag aldrig kan beskriva. Jag menar; "Jag ska måla med gouache och akryl, den tavla som jag alltid har tänkt mig, ett svar på alla tänkbara frågor, och jag ska hänga den över din säng". Från Ett Utkast till ett Brev. Jag vet vad ni tycker, ni tänker att Winnerbäck är tråkig och dålig. Jag säger nej. Jag säger hör inte av er, jag tänker vara ensam ikväll. 
 
 
Och ja, det låter som Thåström. Men på ett bra sätt. Jag är sjukligt avundsjuk på de som ska se honom ikväll, jag vill höra den live, jag vill sjunga med i refrängen. 
 
Ikväll lägger jag ner allt det där jag borde göra, och drar mig in i mitt introverta skal. Kanske hör jag av mig till dig, men förvänta dig inget. Jag saknar en annan, som jag blev påminnd om igår. 
 
/K

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0