Malmö

Solen skiner. Tillbaka i Malmö ligger livet stilla. Man vet inte om man bara är rastlös eller om man håller på att gå sönder av uttråkning. Det är inte så. Jag har massvis med saker att göra. Men jag väljer att inte göra dom. Jag gör istället annat. Spelar tv-spel. Målar om alla dörrarna i lägenheten. Dricker kaffe och fernet (ej i kombination). Badar naken och sover på en strand. Går på museum. River upp plastmattan i köket. Limmar tillbaka platsmattan klockan tre på natten. Dricker vin och spelar Left 4 Dead. Saknar att ha ett jobb. Köper klänning. Solar i jesusparken. Tar hand om nästan tappade kontakter och drömmer om en rostig bil. 
 
Så. Egentligen vill jag bara mysa. Bedriva 95% kroppskontakt och doppa fötterna i valfritt kallt vatten. Jag vill absolut inte höra "Du har åldrats väl" (Kom igen! Jag är bara 25) och "Om du börjar gymma med mig kommer du bli ännu snyggare" (ehh, va? Sa du just det där och vad fan vill du att jag ska svara?). Idioter hittar man överallt, även i Sveriges tredje största stad som jag annars höjer till skyarna. 
 
 
Saknar dock inte den här vyn.. även fast jag saknar den blåa hatten i papper. 
 
 
 
Och nu. Nu har planeringspaniken över sommaren kommit. Hur ska man prioritera? Hur många timmar på tåg ska man spendera? Vilka ska hälsas på? Jag vet inte. Även fast ett: "I miss you like fucking crazy" får mig att vilja hoppa på ett flyg så kommer jag inte göra det, av självklara anledningar. 
 
 
Det här saknar jag dock. Inget konstigt alls med det. 
 
 
Snart ska mina fötter trampa på tornedalens röda jord och på Padjalas steniga stränder. Om jag måste önska mig något i födelsedagspresent är det rutin och struktur. Kanske också lite beslutsfattningsförmåga. Snart 26. Oh, It's gonna be good. 
 
Stina
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0