Den 4 Juni.

 
Vad gör man i Skagen när man inte jobbar? Man kan cykla. Det är ett sätt att fördriva tiden. Man kan cykla de två milen till AALBÆK (Check) eller till Gamle Skääägen och äta kanelbulle (Check), man kan titta på den vita stranden och få fästingar (check). Eller kan man som nu, sitta på Jacobs och utnyttja deras Wifi och dricka massor av kaffe. Mannen som serverar börjar se lite butter ut, men jag satsar på att le mycket och locka till mig en fri påfyllning till. Annars. Ja. Vad ska man säga. Inget. 
 
Lägesuppdatering:
Det sitter en man bredvid mig. Han är från Storbritannien, antagligen England. Kan har de snabbast solglasögonen jag någonsin sett och polotröja fast solen skiner så jag svettas i min blåa klänning. Han beställer en cappuccino och drar fram sin läsplatta.
 
Arkitekturen i Skagen är konstig. Eklektisk och slumpmässig. Här blandar vi tysk medeltid med funkis, nyklassisism med tegelromatik, hur som helst, hej vilt. Det är kul och man känner sig som en statist i en sommaridyll med mord. Nivet.
 
Några bord bort sitter fyra svenska pensionärer och bråkar om vem som ska få betala. Högt argumenterar dom redan innan de har beställt. Sen beställer de tre kaffe och försår inte danska. Det är roande, och bara att jag tycker det är ett bevis på att min rastlöshet har nått nya nivåer.
 
Det är den 4 juni. 20 dagar kvar i Skagen. Så. Ja.
 
 
Stina
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0