Leopardsälens ankomst

 
Superkatten har lämnat boet för en kort tid. Blommorna är döda och möjligheten till ångest är konstant. Jag dammsuger och hittar en försvunnen LEGOgubbe under sängen. Ett och ett halft kilo morötter fräser från ugnen. Joona Linna letar efter eventuella mördare som om ingenting viktigt har hänt och jag drar handen genom mitt rosa oklippta hår och funderar på när leopardsälen ska göra sitt intåg och ta vara på nattens sejour.
 
Idag har det blåst hårda vindar över Lunds kullersten. Orkan, stormvind, tyfon, tornado, vind av det hårdaste, vildaste slaget. Cykelkatastrof och kalla fingrar. J har anlänt från huvudstaden, jag samlar energi för att hinna ses mitt i det katastrofartade studerandet inför tentamen i nästa vecka. 
 
I helgen ska jag dricka kaffe, kisa mot solen och lära mig allt om installationsteknik.
Jag önskar jag fick göra det från Moskva. Eller Månen. 
 
 
K
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0