Dagens låt och lite musikfunderingar



Finger Eleven - First time


Mina tankar flög tllbaka till 2003 och första året på gymnasiet. (Var det verkligen 2003!?) Finger Eleven förekom på de hemmamixade cd-skivorna, delade plats med Metallica, Pain och Nirvana. Det var då man försågs med ny musik på håltimmarna, man bytte cskivor och flirtade till sig speltid i cafeteriatantens spellistor.  Det var innan spotify det. Innan det elektroniska fildelningssystemet var allmänt känt. I alla fall för mig, i en liten/lagom stor gymnasieskola i mellersta norrland. 16 år och glad över att datorn hemma hade kraft nog att spotta ur sig väl fungerade cd skivor att dela med nyfunna klasskompisar.


Tjo

Kommentarer
Postat av: Stora L

Säg vad hade livet varit utan blandskivor och kafeterian.



På mitt gymnasium hade jag, två tjejkompisar och några lärare en inofficiell frukostklubb. Det var helt enkelt inte mer komplicerat än att vi som kom tidigt åt frukost på skolan och ofta tillsammans. Oerhört trevligt att få se dem som privatpersoner och inte bara i sin yrkesroll insöade i sina ämnen.

2010-04-07 @ 07:23:14
URL: http://lillasvartaboken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0