I brist på självdisciplin



colgate white (water color and ink on paper)

Jag gör verkligen ingenting som jag borde. Jag fjantar på istället, gräver ner mig i böcker, bakar hundratals småkakor och producerar alldeles för många teckningar. Dom svämmar över och den ena är fulare än den andra. Vad hände med mina konstnärliga mål och ambitioner? Okej, några sådana har nog aldrig funnits, men det utesluter inte att man kan hoppas på något mer, än det här.

Jag tror att det är dags att gå på vernissage. Flanera bland pärlhalsband och champagne. I somras var jag och min underbara rumskamrat på klassisk konsert och minglade med ett pack högtravade italienare. Pianisten tyckte min pälsmössa var fin. Jag vägrar tro att han var ironisk.

Imorgon ska, SKA jag ta itu med något viktigt. Jag och David ingick en pakt förut. Vi måste nu se till att göra allt det där som vi mår bra av, men som vi av någon anledning skjuter upp. Onödig ångest och stess. Bara gört. Så imorgon är det dags. Jag ska ta något ur högen. På söndag blir det andra bullar. West side story på norrlandsoperan!


K

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0