Länge leve den långa hösten!

Saker man bör göra på sommaren:

1. Bada
2. Bada naken (minst 1 gång)
3. Dricka rödtjut
4. Ligga på en äng
5. Sova utomhus *
6. Gå på konsert
7. Dricka iskaffe
8. Cykla
9. Spela volleyboll
10. Äta jordgubbar


Snart är augusti också slut och med ett stort leende kliver vi in i höstens första månad. åh så bra det kommer bli, känner ni det? Känner ni den syremättade luften i morgondagget? Kan ni se det framför er? Filtarna, takopparna, samtalen? Den stickade halsduken och tjocksockarna, kylan, stormen och strömavbrotten. De tända ljusen och monopolkvällarna?


* En mycket klok person hade hört att man måste sova under stjärnorna minst en gång om året. Jag har gjort det inom alla årstider, och kan rekommendera att ta sig an det på sommaren. Jag har det kvar iår, men är ledigt till helgen.



K


Kommentarer
Postat av: Stora L

Även om jag gillar din entusiasm och även om jag har avverkat en stor del av sommarens att-göra, så ser jag aldrig lika mycket fram emot någon annan årstid än sommaren.

Kan det bero på att jag älskar ljuset och värmen?

Kan det bero på att jag inte tycker om stickiga tröjor och hala trottoarer?

Eller kan det bara vara så att jag bävar inför en hel dalavinter?

2010-08-17 @ 13:14:21
URL: http://lillasvartaboken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0