Det underbara jul-inlägget

Snön gnistrar på hustaken på Steenstrupsgate. Jag vet inte helt säkert, men jag anar. Jag ligger nämligen djupt nerbäddad i sängen och borde sova. Ett barn som jag borde sova kl 22.00 om hon ska vara pigg och glad 05.00 imorgon när väckaren ringer med en gräsig signal som får djävulen själv att darra. Jag darrar inte, men jag längtar inte heller. Imorgon är det söndag. Söndag. Sista veckan på Frogner och med Dream Team. Jag kan inte säga att jag gråter. Jag skrattar inte heller och jag är verkligen inte glad. Men när tåget går så är det bara att hoppa på.
Julfrid råder i lägenheten. Frid är det i alla fall. Hoho, tomt. Ingen hemma. Bara jag och dammet.
Julaftonen inleddes i alla fall med jobb. Otroligt och förvånadsvärt trevligt på jobbet. Perfekt väder, perfekta kunder. Dagen fortsatte med jul hos Johanna. Svenskt julbord och Kalle Anka på danska. Fina klappar och fint sällskap. Johanna fungerade fint som stand-in-familj och är nu klassificerad Oslosyster.
Om jag somnar nu får jag 6h sömn. Jag tror det räcker med fyra inatt. Herregud, man mår inte bra av att sova för mycket heller. Man måste prioritera rätt.
För övrigt hoppas jag på att få följa med till Indien i sommar. (Snälla, söta, bästa Anders, ta mig med!)
K

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0