Halvledig

Solen skiner, det är minus fem grader ute och perfekt skidväder. Jag är inomhus. Jag skäms lite, men fötter och händer fryser ikapp med resen av kroppen och säger åt mig att stanna inomhus, bara ett litet tag till. Problemet är bara att jag inte längre har någon bra ursäkt, lägenheten är städad och jag måste ju faktiskt åka till jobbet, eller gå till jobbet för den delen. Känns väl också lite halvkul; JAG ÄR JU LEDIG IDAG. Gud förbannat.
Tobias tog sina längdskidor och drog. Nej, jag är inte alls bitter.

Biljetterna hem är i alla fall bokade och alla ni som vill ha en fruktost-dejt på Sthlm central den 18 mellan 7 och halv 9, vet vart ni har mig. Jag bjuder på en Pressbyrån-bulle.

Ikväll blir det storkok av glögg. Här ska blandas och bryggas, fixas och trixas. Jag och Jonas, byggmästarna, ska ta slag i saken och fria tredje (!) advent på riktigt. Kryddnejlikor och kanelstänger ska flyga genom köket och det kokande guldet ska flöda. Kanske borde man gå på julmarknad, men vem fan bryr sig om dyra marmelader och lusekoftor. Nej men herregud, det är tur man har vettiga saker på sin agenda.

Kommentarer
Postat av: mamma

det låter bra, jag hittade också glöggkryddor i lådan,kanske man skulle prova att göra egen...längtar efter att hämta dig! När och var? Kramis!

2010-12-12 @ 12:54:25
Postat av: Stora L

Önskar jag kunde komma och morgon-fika! Jag saknar att hänga någonstans med dig och bara babbla om allt!

2010-12-12 @ 14:50:44
URL: http://lillasvartaboken.blogg.se/
Postat av: Karin

Tyvärr, har julfest med jobbet den 17:e. Kommer därmed INTE att vara på centralen klockan 7.00 nästa morgon :) Hehe. Ses den 22:a!

2010-12-12 @ 22:09:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0