En solskenslördag i Bolle-landet.

Tigern smyger runt snöhögarna på Jernbanetorget, den säger ingenting. Den är helt opartisk när det gäller det här med politiken, världssvälten och aktiefonderna. Det gör den nog rätt i, tänker jag, och försöker fokusera på mitt på väg hem från jobbet långt efter skymning. Min hjärna är trött och känns lika full som Pressbyrån på Örebro Resecentrum. Människor i Örebro kan inte planera och vill gärna stå i 20-meters långa köer två minuter innan bussen går, jag hatar dom. Hur som haver. Nu är de två så kallade helvetes-jävlar-förbannade-veckorna över, alla kurser klarade och överstökade, förutom någon timme ekonomi om jag minns rätt. Även fast det är otroligt kul och inspirerande med kurser + jobb så är de här 85h veckorna slitsamma. Framförallt socialt nedbrytande.

Jag tittar på tigern, den stirrar mig djupt i ögonen. Getterna trippar på vinden och julen är nära. Om en vecka har jag ledigt, jag tar mig, osäkert hur, hem. Hem till Vitmiran, de vida norrlandsvidderna, skidorna och familjen.

Jag och min käraste, vackraste sambo pratade löst om framtiden för några dagar sen, jag minns inte helt när. Jag fick frågan "Men ska du inte flytta permanent till Oslo då?" rakt i ansiktet. Frågan slog över min lilla hjärna som en Tsunami och rörde runt ordentligt i rotlösheten och känslorna. Det enda jag kunde tänka var; "Varför inte?", men jag svarande något obegripligt om norrlandsskogarna. Jobbet går bra, superbra. Jag trivs och mår bra, varför inte?

Mannen i huset mittemot har vaknat och sticker försiktigt ut sin näsa genom det vidöppna fönstret, han har pullover och glasögon, försöker se så där fruktansvärt viktig ut. Han lyckas och jag avundas honom i min svarta fleecejacka och leopardmönstrade harmensbyxor. Mutta herra jumala, osta hirvenbaska.

Kommentarer
Postat av: Anonym

:D:D:D:D:D:D



och ja



Ja, varför inte flytta dit permanent? Det bästa med permanent att det inte är permanent, do it! Skogarna finns kvar.



/S

2010-12-11 @ 11:05:41
URL: http://tuhmanuunuu.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0