Fast i 80-talist tänket

Idag har jag sökt 7 jobb inför Osloflytten. Jag har tre kvar att söka innan jag uppnått mitt mål med dagen. Det har länge sagts att 80talisterna är enna lata jäklar som bara vill ha kul. Det är sant. Jag har återigen kommit på mig själv med att välja bort "bra jobb" för att de låter tråkiga. Men det är bara så, jag är en av dom som vill ha det skoj på jobbet, annars ska jag jobba mycket lite. Eller vinna stora summor pengar. Bara för att man är arbetslös behöver man inte vara ensam, deprimerad och utan socialt nätvärk, man kan vara konstnär också.

Men som sagt. Kul ska man ha.


mormor
(graphite on paper)

Min mormor är en krutgumma, hon fixade och donade och satt knappt stilla på sin egen 85års dag härom veckan. Måste komma ihåg att ha vägarna förbi Piteå oftare. Tur att dom har varandra, morfar och hon. Dom är inte 80talister, varken på pappret eller i hjärnan. Möjligen i hjärtat. Jag jobbade stenhårt på att försköna mina arbetande framtidsplaner och försäkrade att hålen i mina jeans inte skulle hindra mig från att bli lyckligt gift.

K




Kommentarer
Postat av: kissekatt (inte Kissig katt) Hö hö

Ååååh. hål i brallan? itne bra.

du är så duktig som söker jobb. jag kommer mest troligt ruttna bort på securitas i ett halvår. men mne, det är pengar och det är det enda jag vill ha. hahah

2010-03-22 @ 18:42:21
URL: http://whitusitu.wordpress.com
Postat av: Lillalindan

vad är det för jobb du söker gumman? Tips på vart man hittar roliga, jag hittar mest trååååkiga!

pöss

2010-03-23 @ 10:14:24
URL: http://www.formfront.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0