Cykeldag


Ska man på cykelsemester i det soliga Spanien så kanske man ska träna lite också. Med det i tanken tog jag mig an 4milaren med glädje. Men man ska inte överdriva. Jag lyxade med lunchpaus med J och fancycykling med kjol och solglajjor. Trevligt var det, sommar är det.

Tänk vad trött jag är på att fjant-resa. En tur till Stockholm dit och en tur hit och dit. Det håller inte i längden. Snart blir det i alla fall en tripp igen, om inte annat är det ett bra sätt att faktiskt läsa den där boken som jag så länge tänkt läsa under tågtimmarna.

Flytten mot Oslo närmar sig med stormsteg, och det är med blandade känslor jag tar steget. Det ska bli underbart att komma ner och tillbaka igen, men känns osäkert med jobbet eller snarare bristen på jobb. Som mitt horoskop sa idag (nej, jag läser fan aldrig horoskop..) : "Du har just nu en lättsam inställning till livet." Japp. Att jag har.

Igår jobbade jag som kaminmonteringsassistent och jag tjänade en hacka. Jag hade också nöjet att köra förbi skylten (som jag misslyckades med att fota) med texten: "Kör sakta - det är dyrt med grus". Den var fin och ordentligt målad och satt på en tall längs grusvägen. Bra initiativ tycker jag.

Boktips: Fredrik Härén  - Bli en vinnare i den globala världen

Bra bok. Har man hört hans föreläsning från kunskapens dag, är den både upprepande OCH kompletterande. Hur som helst är det ett provokativt och intressant budskap. läs den. Eller (åtminstone) lyssna här:



Tack och hej!

Kommentarer
Postat av: Mmm...

Hej sötis! Aaah jag minnes den dagen, då jag satt vid datorn i solen i Etuna och lyssnade på Fredriks föreläsning. Den är riktigt bra! Men jag blir ju alltid riktigt provocerad av någon som liksom på avstånd säger att man är obildad (värsta sorten!). Det roliga var att när M började sin VA utbildning fick han veta att de där husen som Fredrik talar om, som har egen uppvärmning och massa annat, det är alltså svenskar som är hjärnan bakom dem!!!!



Moahahahahaha! In your FACE Fredrik =P

2010-05-19 @ 22:28:57
Postat av: Karin Nygård

Kör sakta- det är dyrt med grus. HAHAHAHA det roligaste jag har läst.

2010-05-20 @ 19:41:37
URL: http://merstuds.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0