Circle of Life


Vilken värld man levde i som barn. Alla dessa hjältar, figurer, filurer och spöken som fick liv vid nattlampan både räddande och ödela sömntimmarna för oss stackars skitungar. Mestadels var det bara bra sagor och berättelser med underbara illustrationer. Vilka människor som ligger bakom! Lennart Helsing, Sven Nordqvist, Barbro Lindgren, Roald Dahl, Lasse Sandberg och Astrid Lindgren. Vilken fantasi de har och hade. Man kan ju bara drömma om att man äger hälften.

Förresten så är det inte bara min barndom de satte guldkant på, jag får fortfarande ett barnsligt rus av att läsa "Kalle och Chokladfabriken" eller glo i timtal på illustrationerna till "Pettson fiskar", "Mamma Mu" eller "Hattjakten". Appropå Pettson Fiskar så är det precis sånt väder ute idag, nivet, grått, blött och kallt. Det är ju så att man får lust att fastna under en trave ved, bara för att.








Ryck mig i fjädern!

Kommentarer
Postat av: Stora L

Jag vet... Betnér! Mmm om man fick äta upp honom till efterrätt någon kväll skulle man ju inte tacka nej. GODBIT!

2010-10-20 @ 15:02:30
URL: http://lillasvartaboken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0