Längtan efter ren och skär surströmming

På torsdag rullar bussen från Oslo Gallerian mot Sverige, Norrland, Sollefteå. Det har utlovats otaliga läckerheter och trevliga aktiviteter på hemmaplan, vilket får mina fötter att stampa av iver. Tänka sig, hemma på nolltid med nattbuss och flyg, ett kärt syskonpar som agerar taxi vid flygplatsen och sedan ett fulldukat bord med diverse kakor och ostar. Känner precis så som jag tror en mamma känner sig när alla barnen flyttat -  "ååh, så kul att ha hela familjen runt brdet". Det är okej.

Hör och häpna! Detta ska också ske:  
1. Jag skall skrubba fötterna i bastun och sedan ta det säsongsavslutande doppet i poolen.
2. Äta surströmmning med glada vänner.
3. Gå långa promenader längs älven med vinden i håret.
4. Låna min brors gitarr och spela både högt och dåligt.
5. Lyssna på radio på verandan med ett glas rött och tända ljus. 


Ja se där.

Idag är det måndag, det firar vi med att styra fötterna i riktning mot en amerikansk diner och kosa oss med öl och god mat hela natten lång. Det är vi värda. Not.

Kommentarer
Postat av: mamma

vi längtar också!

2010-09-14 @ 17:37:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0