Uppkopplad, nerkopplad, uråldrig?

Nattliga funderingar kring allt fuzz med sociala medier, forum, bloggar, twitter, flikker, apps och gud vet vad allt heter. Nej, jag twittrar inte. Borde man? Nätverkandet och nyhetsflödet är enormt och jag har tydligen missat något fantastiskt enligt insatta. Vill jag vara ständigt uppkopplad? Jag löser inga problem snabbt med en smart mobil och jag kanske inte vet vad Maria Montazami åt till frukost, men jag klarar mig nog fint ändå. Eller gör jag det? Jag tänker på all tid jag lägger vid datorn redan istället för att göra något jag mår bättre av redan idag. Hur blir det om jag ska vara aktiv på fler liknande fronter? Förenklar det livet, gör det mer smidigt eller kommer jag tappa bort mig helt bland alla åsikter, artiklar och tankar..? Vid ett samtal med vänner över ett par drinkar insåg jag att jag inte kunde tillföra ett jäkla dyft när vi (dom) diskuterade deras appar och twitter-finesser. Det är varken trevligt eller inspirerande att sitta vid sidan av och lyssna. Måste man numera vara uppkopplad för att kunna prata nerkopplat och avkopplat?

Måhända det är den eftersläntrande alkoholen i min hjärna som spelar mig ett spratt, men jag får lust att rida på vågen av något oprovocerat, välvilligt grupptryck och surfa in på twitter och snabbt signa up. Kanske kommer det hända. Jag vill varken vara utanför eller missa något stort. Samtidigt som jag vill kunna stänga av mobil och dator och fortfarande känna mig som en del av världen.


Håhåjaja. Vem vet? Kanske borde man bara låta sig ryckas med och njuta av den sk. cyber space och dess möjligheter. Snart. Sen. Kanske.

Kommentarer
Postat av: Stora L

Jag blev ju sådär medryckt igen. Och signade upp på twitter, men har fortfarande inte bekräftat mitt konto och har fortfarande inte bestämt mig om jag ska göra det eller ej... Mailet ligger kvar och stirrar på mig varje gång jag öppnar inboxen.

2011-08-09 @ 12:20:24
URL: http://lillasvartaboken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0