Torsdag vecka 49.

Vecka 49. En vecka kvar på skolan, en vecka till projektredovisning.

Dagarna rullar på med skissande, modellbyggande, färgprover och mycket fundering. Planlösning, materialprover och insperationskollage. Om det kommande arbetslivet är hälften så kul blir jag lycklig. Uppgiften vi jobbar med nu är den roligaste och mest givande hittils på utbildningen och det går förbannat bra.


Bilder från skissmodell


Ute pågår en mindre storm. Mina fönster är inte vad de borde vara och ett litet korsdrag äger rum i lägenheten. Härligt med frisk luft kan man tycka. Jag jobbar hårt med att inte tänka på projektet, att inte vrida och vända på modellen. Att inte fokusera är också en del av processen inbillar jag mig. Saker och ting kommer kännas klararde imorgon, bitarna har en förmåga att falla på plats.

Snart är det jul. På tisdag kommer Malin. Ska ladda upp med pepparkakor och glögg.



K

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0