Det er for VILDT

Solen sken. Sken i takt med våra gnistrande ögon i sommarnatten. Livets vatten porlade i alla hörn av Roskildes ängar, åkrar och fält. Musiken gungade våra vilda festivalhjärtan och rytmerna tog oss från allt vad vardagen heter med sina måsten och begränsningar.

 

Roskilde Festival 2011 – DET ER FOR VILDT.

 

Jag skulle inte kalla det ett äventyr. Men å andra sidan vet jag inte vad jag ska säga annars. Äventyr är nog det som ligger närmast. Närmast sanningen och närmast hjärtat. Det började hur som helst på lördagen, fem dagar med musik, sol, fest och många försök att uppskatta liggunderlaget i tältet. Roskilde festival Warm Up gjorde halva upplevelsen. På torsdagen öppnades portarna till festivalområdet och vi myste med öl, mat och musik. Columbianska rytmer blandades med Dub och hårdrock. Iron Maden, Magnetic Man, Kings of Leon, The Strokes, Lykke Li, PJ Harvey, Katey P och Kaizers Orchestra. Med flera. Det finns gränser för vad man kan och ska beskriva i text, jag är tämligen ingen trollkarl med orden. Men det var otroligt. Otroligt.

 

Som man säger; En bild på en nunna säger mer än tusen bilder på en häst. Det beskriver upplevelserna. Vi satsade på att vara lite för mycket av oss själva, och lyckades. Vi levde ett totalt festivalliv i Camp Kollektivet Knudan. Inget överdrivet duschande, för lite sömn och skavsår i öronen av det frekventa användandet av öronproppar. Vänner skapades mellan tältväggar och scendunkel.

 

 

Ack. Bring me some BASE.

See you Roskilde 2012.

(Då ska jag vinna nakenloppet)

 

K


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0