23 juni

Regnet vräker ner. Spöregn, hellregn och oväder. Träden ser ut att trivas, man ska inte låta de vindpinade grenarna luras, de suger in sommarregnet. Jag med. Jag skulle trivas bra som träd. Jag vaknade tidigt i morse, kaffet var klart och jag hann hälla i mig både en och två koppar innan frukost. Det händer mycket nu. Eller inte mycket kanske, men mer än vanligt these days. Inatt hoppar jag på tåget som ska föra mig bort. Till Lund, Roskilde och vänner. Sol och skavsår. Roskildefestivalen... ah... Kaizers, Kings of Leon, M.I.A, Dj Harvey, Bright Eyes... Morgonkaffet gjorde mig väl.

Andra händelser värda att kommenteras:

1. Beställde alkoholfritt vin på krogen igår, fick vanligt och kunde därmed inte köra hem som planerat. Vilken inkompetent bartender gör sånt? Tänk om jag var gravid? Eller allergisk?
2. Blev antagen på Arkitekthögskolan i Lund.
3. Gillar att fira ovanstående punkt med jordgubbstårta.

Regnet fortsätter att vräka ner. Jag låter det hållas, som om jag kunde göra något åt det egentligen. Inatt ska jag sova på tåg, jag älskar tåg. Vi ses i yran och vimmlet.

K

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0