Längtan bort och hem

Sitter vid köksbordet hemma hos mamma och pappa. Olivgrönt, engelskt rött och trä. Kaffet smakar bra. Har äntligen landat på en plats där jag kan stanna ett tag. Packa om, sortera upp och göra mig redo för att flytta igen. Delar av sommarsverige är gjort. Har bilat från Oslo till Göteborg och sen via Västerås upp i de norrlänska skogarna och slutligen Sundsvall och Sollefteå. Solnedgång, soluppgång, kaffe från dygnsöppna bensinstationer efter vägen. Sundtracket till Chess i högtalarna och inga älgar eller grävlingar.

Här hemma är allt som vanligt, frustationen växer i takt med att jag traskar runt i rastlöshet. Jag har otroligt mycket att göra, ta tag i, fixa, ordna upp i, men jag kan bara fårmå mig att klappa på hunden och se lite förstrött i alla flyttkartonger jag har samlat på mig genom åren. Till hösten får jag förhoppningsvis flytta på rinkigt. Jag får om allt går mion väg, börja studera igen och ha ytterligare 5 år säkrat. Med Guds vilja och lite tur.

Snart är det Roskildefestivalen. Brassestolarna längtar, jag med. Fick besked om att tältet är klart för att sättas upp på de danska slätterna. Ah... I cant wait.

Kommentarer
Postat av: Stora L

Det låter skönt och drygt på samma gång. Kom hit snart och dra tristessen långt härifrån! Puss

2011-06-19 @ 17:51:44
URL: http://lillasvartaboken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0