Om champange, pölsefest & om en liten resa

Igår hade vi VM-Fest på jobbet. Sverige hade inte VM-fest. Jag och Jo tog ett 12h pass på jobbet och styrde upp korvgrillning och sampling utanför butiken. Jäkligt bra blev det, jäkligt proffsigt blev det. Korven flög, bildligt och bokstavligt talat, och den inofficiella VM-dansen utövades av både säljare och kunder. Så nu står det professionell korvgrillare högst upp på mitt CV och jag börjar fundera vart jag är på väg med mitt liv. Bakåt? Ner i källaren? Helvetet? Korv-himmlen? Champagne fick vi i alla fall hos några flott klädda stamkunder, trots korvlukt och rödmosiga ansikten.

Nu är jag fullt redo att flyga hem till Sollefteå och brorsan. Jag har lovat en annan stamkund att hälsa ångermanlandsskogarna från henne, det ska jag.

Det blir ingen VM-fest, P.N kan bara ta sig. (trots att han är supersnabb i spåret, det måste man ge honom)



Over and Out.

Kommentarer
Postat av: Stora L

Livet tar konstiga turer ibland. Ibland kan något oskyldigt bli något helt vansinnigt. Ibland kan en fråga leda till ett uppbrott. Allt känns fortfarande difust, men frågan är nu om det är någon mening att fortsätta alls eftersom jag redan står vid ruinens brant. Tio år - vad är det i jämförelse med universum? Jag kanske ska bli astronaut?

2011-03-10 @ 06:32:25
URL: http://lillasvartaboken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0