Fin höst.

Idag har det skånska omöjliga vädret överraskat mig. Värmen har slagit mig i ansiktet och lunchen har ätits utomhus. Svampsoppa, det passar sådär jävligt bra till det röd/gul/orange landskapet. Som på film, nivet.

I helgen rullar jag och silverpilen (med bihang) norröver. Mot den kungliga huvudstaden och dess underbara människor. Underbara människor och korthelger passar förövrigt inte alls ihop. Om allt går som planerat så kommer helgen gå i dramatikens tecken. Svårt, konstnärligt och jävligt pretentiöst ska det vara. Helst totalt obegripligt också. Dionysos hetsar och lockar oss med en guldkantad karaff. Teater, mina damer och herrar, teater! Guld och siden på kungliga operan.

Hur som helst. Som följd av bra kritik på dagens Rewiew i skolan tog vi tidig kväll och lämnade ateljen redan vid fem-tiden. I veckan vankas whiskey, de röda löven faller och på fredag entrar vi E4an Norr.

Let the lagend of the Clay Monster live. Hatten av.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0