Ingefära Torsdag



Tid på skolan: ca 12h
Dagens allmänbildning: DN:s quiz om Finland. 14 rätt av 20.

Monolith and Counterpoints. Det är sånt vi pysslar med i skolan. Leker med gips, ritar och skruvar isär hårfönar. Jag måste påminna mig ofta om att jag vill bli arkitekt och har velat det länge. Det är kul att leka. Jag gillar att skissa och jag tycker om att prata jävligt mycket om ingenting, men ibland känns det som vi får lite för mycket av det goda. Men, gott folk, tappa inte modet. Idag har vi ritat sprängskisser av dito hårfön och nästa vecka drar arkitekturhistorian igång.

Annat värt att berätta av ingen anledning:

1. Jag är förkyld. Har snubblat runt i feberfrossa idag, vilket var okej. Det som var mindre okej var när min rygg dog och jag knaprade ipren och låg på rygg i ateljen för att stilla smärtan. Det är bra nu. Nu slåss jag mot snor-jävulen och ser fram emot studieresa till Köpenhamn imorgon.

2. Har räddat en hemlös klasskamrat. Han bor nu på min luftmadrass. Det är okej, så länge han lagar mat och jag får låna hand Wacom-platta.

3. Min bil vill inte vara med och leka. Den vill bli ompysslad på en verkstad. Det ska jag se till att den får bli. Snarast. Silvergetingen ska vara glad att min norska skatteåterbäring har trillat in på kontot och att CSN kommit fram till att det är en bra ide att finansiera mina studier ett tag till.

Nu blev det mycket snack.
Har du orkat läsa allt ska du få en kram nästa gång vi ses.

K

Kommentarer
Postat av: Stora L

Det låter bra att CSN kommit till sina sinnen och slutat vara stelbenta tråkmånsar. I övrigt tycker jag synd om dig, lilla hjärtegrynet, som är förkyld. Jag har varit magsjuk i två dagar (inte heller så skoj), men nu är jag på benen och ska åka till Borlänge för en sist jobbdag innan 6 en veckas semester i NYC väntar. Ska bli härligt!

2011-09-16 @ 06:27:35
URL: http://lillasvartaboken.blogg.se/
Postat av: Räkan

jag kommer få en kram! saknar dig <3

2011-09-16 @ 06:57:21
URL: http://keggiii.blogg.se/
Postat av: Eeeliin



Dedärah lät jöh nähstan sohm än näsflöjjt dedärah! (ellerr?)



Jag läste allt med LÄTTHET, jag har alltså en kram på lager från dig!



Häjj Hä'äjj!

2011-09-17 @ 02:52:32
URL: http://eyes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0