OJ OJ OJ OJ

1. Vi får en uppgift i ritteknik av Lärare 1.

2. Efter en timme: "Äh, ta bort de där linjerna, de visar ingenting. Välj vad du vill framhäva med din ritning" säger Lärare 2. Sudda sudda, fixa fixa. Nöjd. Tydlig ritning.

3. Lärare 3 kommer. Oj, men vad har du gjort här? Varför har du inte tagit med den här linjen? "För att jag har valt att framhäva det inre rummet och inte taket, som för mig är ganka ointressant". Fel Fel FEL. Lärare tre stirrar på mig som om jag vore tre år och säger med en mjuk röst: "Men om du har valt att ha en det här sträcket på planen, måste du ha med det på sektionen också, förstår du väl?" Jag fortsätter med att otroligt kompetent försvara min ritning. Rita rita, fler linjer. ALLA SKA MED. på alla delar av ritningen, hela tiden. Här gillar vi övertydlighet. Här gillar vi otroligt plottriga ritningar, mycket ska det vara. More is more. Överallt och på en gång. Ingen ska tro att jag inte kan rita massor av linjer. Prickar, sträck, hela linjer, tjocka linjer.

4. Lärare 2 kommer tillbaka för att kolla hur det går. Han har helt missat mitt resultat innan Lärare 3. "OJ OJ OJ" utbrister han. "Hur har du tänkt? Behöver du verkligen den här linjen på tre ställen? Alla dessa planer ska ju samarbeta, inte upprepa varandra!"

Åh, helvete. Lärare 1 hade förövrigt gömt sig på något smalt ställe. Ingen kunde finna honom. Jag förstår honom. Det gör jag.

Kommentarer
Postat av: Stora L

Frustrerande.

2011-09-05 @ 20:42:48
URL: http://lillasvartaboken.blogg.se/
Postat av: Lindan

Håller med lollis, galet frustrerande!



2011-09-07 @ 07:41:48
URL: http://formfront.se
Postat av: Olle

Haha! MORE IS MORE! Håller förövrigt med Lindan och "Lollis" :)

2011-09-08 @ 18:41:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0