Inflyttade katter är glada katter

Superkatten och Krispos Vinguden har äntligen packat, städat, burit och släpat klart. Möblerna är på plats, tigern trivs vid plyschfåtöljen och det luktar nybakat surdegsbröd och morotssoppa. Blanka golv och bokhylla. Helgen har varit intensiv och idiotisk, men värd. Får man en huswhisky så bär man snabbare, det har vi märkt och undersökt empiriskt. Kanske borde man ha stannat upp lite, där mellan den-tunga-förbannade-soffan och Linns väskor, mest bara för att hinna njuta av hela härligheten? För nu känns det som om jag missat hela flytten och som om jag bott här, inte i all evighet, men rätt länge i alla fall. Att människan är anpassningsbar är uppenbart.
 
Förutom att njuta över förbannat bra samboskap njuter jag även av att få sitta på föreläsningar, rita tekniska snitt och fundera över för och nackdelar med en ventilerad krypgrund. Härligt konkret och fantastiskt kul. Ja, faktiskt.
 
 

Kommentarer
Postat av: Stora L

Härligt att du kommit på plats! Flyttwhiskey är bra grejer.

Vi är också på plats i nya lägenheten. Efter mycket bärande och fixande står till slut alla kartonger där i en hög. Nu är det bara att packa upp och resten kvar. Men det får bli i januari när allt som ska renoveras är fixat.

Svar: Härligt! Packa upp är ju den roliga biten av att flytta! :) Nu går vi mot mysigare tider min vän!
Stina Nygård

2012-12-11 @ 05:39:29
URL: http://Lillasvartaboken.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0