Elektroniksöndag

Med nya Dr Martens tjippar jag ut i höstsöndagen. Det är långt ifrån lika soligt som igår, men hösten är fin ändå. Mot A-huset och byggande av konceptmodell i ren och skär Sarah Sze stil. Lödpenna och kontaktlim, sönderplockade halsband, ståltråd, mässingstråd, en väckarklocka, lite sladdar och en ros. Dito ros har även kallats ömhetsbevis och jag mår lite illa vid tanken.
 
Dagen blir lång. Jag tackde motvilligt nej till superkattens middagsinbjudning, men känner att det kanske, kankse var det rätta beslutet idag. Skolarbetet hopar sig som ett gäng duvor på torget, som ilskna och orädda siktar in sig på samma brödbit.
 
Ateljefikat är hur som helst ordnat. Jag och Martinis bakade kardemummabullar igår, innan vi njöt av en ledig lördag i min soffa. Rött vin, Tim Burton och bullar är en oslagbar kombination enligt mig. Vad M tyckte vet jag inte, för hon somnade som en boll i mitt knä, redan innan filmens dramaturgiska topp.
 
Ut i höstluften!
 
Stina

Kommentarer
Postat av: Stora L

(Känner mig som Homer) Mmmm Dr Martens....

Svar: oh, jag veeet! Bästa skorna. Tyvärr lika uttjatade som den lundensiska slätten.
Stina Nygård

2012-10-21 @ 18:49:26
URL: http://lillasvartaboken.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0