København

Vi cyklar längs gatorna i solen. Vi dricker öl och äter lunch under ett träd. Vi sjunger musikal och studerar arkitektur med mer eller mindre engagemang. Mest av allt har vi det mysigt, pratar om stora och små livsfrågor och drömmer om ett tegelhus med renoveringsbehov. Kanske skissar vi lite för lite, kanske tänker vi inte alls stundvis, men det gör ingenting. Det finns en charm i att somna på en bänk i Christiania mellan två nya vänner, som dock höll sig mer vakna än jag. Det är något fint i att diskutera det svenska straffväsendet över en kall öl på Strøget, medan en mer eller mindre bra trubadur slaktar Beatles-hit efter Beatles-hit.
 
Nu drar jag till M, som bjuder på middag. Vinet är med.
Snart drar jag över gränsen igen.
Det finns dom som älkar Köpenhamn. Jag kan nästan ansluta mig till massan.
Så snart jag blir vän med det danska språket. Satsar på att ateljekamrat L lär mig.
 
All the best.
Stina

 
 

 
  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0