Hej bloggen

Uppehåll gör en gott, det vill jag tro. Livet fortsätter även fast frånvaron på attsnarjaenjavul har varit slående. Detta på grund av saker jag inte själv är medveten om. Hur som haver. December. Jullov snart. Projekt i skolan, allt rullar på som det ska, med varken intressanta nyheter eller speciella händelser. 
 
I skrivande stund sitter jag i soffan med magen full av mys, i dubbel bemärkelse. Helgen har varit fylld av julmysx3 och jag tror inte jag fixar mer julöl, glögg, pepparkakor med blåmögel, eller diverse saffransspetsade bakverk. Jag mår illa av julen, så är det mina vänner, så är det. Det har dock varit otroligt trevligt, gemytligt, kärleksfullt och fantastiskt på alla de smörigaste sätt (även detta i dubbel bemärkelse). 
 
På arkitektskolan är livet som det ska. Motivationen kommer och går, men det brukar sluta rätt. Hållbarhetsfokuset denna hös får mig att pendla mellan VÄRLDENDÖÖÖÖR och NUJÄVLARSKAHÄRRITASHÅLLABARAHUS! Det är nyttigt trots verklighetens arkitektarbete är en rejäl besvikelse. 
 
I morgon är det måndag, det blir min sista dag på ateljén detta år, innan jag hoppar på ett flyg (ja, med miljö-dåligt-samvete) och flyger norrut. Hej norrbotten, hej snö, hej renar och hej fina familj! Antagligen kommer jag även säga hej till otroligt mycket mer julmys. Hur jag ställer mig till det är oklart. 
 
 
Stina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0