Månens dag.

Jag önskar att jag hade något inspirerande, fantastikst eller intressant att skriva. Det har jag inte. Jag har inte ens något kul att dela med mig av. Jag tänker inte försöka.
 
Dagarna hemma hos mamma och pappa fördrivs med... ingenting. Man går igenom några lådor som står och skräpar. Försöker firgöra föräldrarna från ungdomens skräp som blivit förpassat till kartongförvaring hos Göte. . Man kliar på myggbetten och slentrianäter örter från trädgården. Köper skor till alla tänkbara aktiviteter. Man agerar pälsvårdare och motionär till husets svarta labrador, äter grillade primörer, traskar planlöst omkring på gården och sparkar på sten. Brottas med brorsan, ser på film, dricker skrubbvin med mamma och spikar in en och annan spik. Det är härligt meningslöst.
 
Men. Mest av allt går jag och funderar på den dramatik som nyligen gjorde entre i mitt liv och jag önskar den en snabb resa in i helvetet. Ruttna, försvinn och dö, fula dramatik. 
 
Snart är det bröllop. Finaste syster. Jag unnar dig allt underbart i världen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0