Laddar.

Tisdag. Idag blir det ingen layoutad bild över vad jag håller på med. Ni får klara er. De sista förberedelserna inför kebne är i full gång. Köper frystorkat och packar portionspåsar med nötter och russin. Ser till att skavsårsplåster och sporttejp finns. Packar migränmedicin och huvudvärkstabletter. Lyssnar på Sarek. Nej. Det gör jag inte. 
 
Kul ska det bli! Mysigt att sova i tält med utmattade ben, trevligt sällskap och ett fjällregn som smattrar på våra dubbla presenningar. Blir det storm kommer vi inte flyga iväg i alla fall. Extra tältpinnar, rep, snöre, silvertejp och spännremmar finns. Kan inte tänka mig att så mycket kan gå fel. Kankse om det blir dimma och vi står utan kompass. Herregud! Behöver man kompass? Note to self; SKAFFA KOMPASS! 
 
Hur som haver. Har underställ, första och andra lagret, vandringsbyxor, extra underställ, regnbyxor och regnponcho, annorak, ullttröja, mer underställ, underkläder, massor av extra strumpor. Värmepuffar. Sovkläder, handduk, massor av skavsårstejp, liggunderlag, sovsäck, mössa, vantar, extra tjocka sockar, ullsockar, tandborste, kåsor, vattenflaska, skjorta. Ja. Alltså. hur fel kan det bli, varm kommer jag vara, med min sälliknande kropp skapad för kalla förhållanden. Allt gott. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0